T-CLOCK kaza önler!
Tarih: 24.12.2003 Saat: 19:09
Konu: ipuçları,teknikler,öneriler,uyarılar

Ne güzel yaa, daha geçenlerde Hidayet T-CLOCK diye mail atmıştı da bakmıştım ben de "aaaaaa evet güzel bir sistem bu uygulamak gerekir" diye.

Aylar öncesinde de kim olduğunu hatırlamadığım birisi lastik hava basınçlarının doğruluğunun öneminden bahsetmişti, ona da "yaaa demek bu da önemli aklımda bulundurayım" demiştim. Gel gör ki bugün öğlen motorla yola çıktığımda ne T-CLOCK vardı ne de başka bi kontrol. Allahtan korumalı mont ve eldiven vardı.

Hafif bir viraja normal bir hızla girdim, yavaşça motoru yatırmaya başladım, tam apexe girerken ön lastik kaydı ve ben resim gibi bir lowsiding yaptım. Sanki etrafımdaki insanlara bakın lowsiding nasıl yapılır der gibi usulca asfalta indim ve motor önde ben arkasında sürüklenmeye başladık. Sağ dirsek ve bacağımın üzerinde güzelce kayarken "yeter artık, rezil oldun zaten, kalk ayağa toparlan" düşüncesiyle ayağımı yere koyayım derken sürüklenmem devam ettiği için fizik kanunları ve uyguladıkları kuvvetler "huoop olduğun yerde kal, biraz daha oynayacağız seninle" dercesine beni güzelce sarsıp asfalt kaydırakta kaydırmaya devam ettiler.

Sürüklenmem bitince bu sefer ayağa kalktım. Arkamdaki jip hemen yanıma geldi durdu ve geçmiş olsun bir şeyiniz var mı diye sordu, teşekkür ettim ve iyi olduğuma inandıktan sonra devam etti. Bu sefer düştüğüm sırada karşı şeritten gelen ve daha keskin bir viraj olsaydı muhtemelen olaya karışmış olacak olan taksinin şöförü yanıma geldi ve bir şeyim var mı diye sordu, ona da teşekkür ettim ve yoluna devam etti. Kendimde bir şey olmadığını görünce hemen motoruma gittim, koruma demiri ve yan çanta demirlerinin üzerinde 15-20 metre sürüklenmişti. Sadece demirlerde ve sağ elcik rüzgarlığının dışında sürtünme izleri vardı.

Geçenlerde resimlerle tekrar gösterildiği şekilde motorumu kolayca kaldırdım. Yoluma devam ettim, ama acayip temkinli tabii ki, yol boyunca da "ulan 2 senedir kullanıyoruz bu ilk, çok daha keskin virajlara çok daha hızlı girdim ama tık yoktu, e ulan lastikler de yeni, e yola da baktık ne yağ var ne bişey, kupkuru asfalt" diye düşünürken gideceğim yere vardım. İşimi hallettim geri dönüyorum, dönüşlerde ön taraf biraz fazla oynak geliyor, acaba düştüğünde bir şey mi oldu diye düşünürken kırmızı ışıkta ön lastiğe baktım ki havası inik. Jant yere değmiyor ama ben üzerine yüklendiğimde 1-2 cm kadar gömülüyor. Bariz inik yani. Lastik patlak ama ne zaman patladı belli değil. Belki sabah işe gelirken patladı ve öğlen binerken kontrol etmediğim için düştüm. Belki öğlen yola çıktıktan sonra patladı ve ben o yüzden düştüm ve fakat kaza sonrası kontrol etmediğim için daha sonra anladım inik olduğunu, o arada tekrar düşebilirdim.

Sonuç olarak bana ve motoruma pek bir şey olmadı, benim sağ bacak ve kalça bölgesi ağrıyor, motorun da sağ koruma demirleri artık siyah değil, metal metal parlıyor. Şanslıydım, daha işlek veya hızlı bir yerde düşseydim veya karşı şeride sürüklenseydim hoş olmazdı. Lastik hava basıncını kontrol etmek gibi 1-2 saniye sürebilecek birşeyi yapmadığım için düştüm veya tekrar düşebilirdim. Burada okuduklarımızı sadece "aa ne kadar doğru" deyip beynimizin hafiza çekmecelerinden birine koymayalım, okuduklarımızı, öğrendiklerimizi uygulayalım. İnsanın başına gelmeyince umursamayabiliyor ama sizce ben bir daha lastikleri kontrol etmeden yola çıkar mıyım? Çıkmam. Ama bunu benim şeklimle alışkanlık edinmeye gerek yok, siz T-CLOCK uygulayın mutlaka.

T tyres (tekerlekler ve lastikler)
C controls (kontroller)
L lights (ışıklar)
O oil (yakıt)
C chassis (şasi)
K kickstand

T'yi de ilk sıraya koymuşlar aptallığıma nispet eder gibi :)
Sevgiler,

Rauf O. Eraksan
2001 XRV750 AT

Bu haberin geldigi yer: Ikiteker Motosiklet Fan Klubu - Motosiklet ve motosikletli yasam kulturu